A színek jelentése – Így válassz színt a vállalkozásodhoz

Ha a megfelelő színeket választod ki a vizuális megjelenésedben, azzal be tudod vonzani a számodra ideális célközönséget. De ugyanez fordítva is igaz. Ha nem megfelelő színeket választasz, akkor nem azokat az embereket fogod megszólítani, akiket szeretnél.

Ha egy picit is foglalkoztat a design és az arculattervezés, akkor a fenti mondatokkal biztosan találkoztál már. De vajon a megfelelő színek kiválasztása tényleg ennyire fontos a vállalkozásod szempontjából?

Az én személyes véleményem az, hogy ha egyszemélyes kisvállalkozásként vagy jelen a piacon, akkor a terméked/szolgáltatásod minősége, a kommunikációd, és ahogyan az ügyfeleiddel bánsz, hosszútávon sokkal fontosabbak a sikerhez.

Az első benyomás kialakításában viszont ebben az esetben is nagyon-nagyon sok jelentősége van a színeknek.

Képzeld csak el, ha valaki először téved a weboldaladra vagy a social media felületedre, ő még nem tudhatja, mennyire szuper a szolgáltatásod vagy hogy maximálisan odafigyelsz a vevőidre. Neki igenis a látvány lesz a döntő, hogy megáll-e egy percre, vagy továbbkattint.

Úgyhogy ha a későbbiekben szeretnél új ügyfelekre szert tenni, akkor érdemes tisztában lenni azzal, hogy melyik szín milyen érzéseket kelt az emberekben. Ez végülis sosem árthat, igaz?

Vegyük hát sorra, a teljesség igénye nélkül, hogy mit jelentenek az egyes színek. Az alábbiakban főként a pozitív asszociációkra fektetem a hangsúlyt, mert feltételezem hogy neked is a pozitív benyomás elérése a cél.

A piros szín jelentése

Ezeket az érzelmeket társítjuk a piros színhez

A piros az univerzális szín, ha izgalomról, szenvedélyről vagy dühről van szó. A legtöbb felfokozott érzelmi állapot a piros színhez köthető. Ennek oka egyszerűen megmagyarázható. Felfokozott érzelmi állapotban az arcunk gyakran kipirosodik. 

Tudtad, hogy az első szín, amelyet a babák látnak az a piros? Erre a színre jobban felfigyelünk mint a többire, nem véletlen hogy az akciós táblák szinte kivétel nélkül a piros színt használják.  A pirossal fel tudod magadra hívni a figyelmet és ki tudsz emelkedni a tömegből.

Világmárkák, amelyek a piros színt használják

Mikor érdemes használni a piros színt?

Jó választás lehet a piros, ha élelmiszerrel, divattal, szórakozással, marketinggel kapcsolatos a vállalkozásod. A piros erőteljes szín, csak mértékkel használd. Túl sok piros negatív érzéseket kelt és pont ellentétes hatást érhetsz el mint szeretnéd.

Mikor kerüld a piros színt?

Ne használd a pirost, ha luxus termékekkel foglalkozol, ha megbízhatóságot és komolyságot szeretnél sugározni, vagy ha a természetesség a célod.

A sárga szín jelentése

Ezeket az érzelmeket társítjuk a sárga színhez

A sárga szín egyértelműen a fiatalos energikusság színe. Optimizmus, barátságosság és kreativitás a fő üzenetei. A sárga a piroshoz hasonlóan figyelemfelkeltő. 

Világmárkák, amelyek a sárga színt használják

Mikor érdemes használni a sárga színt?

A sárga jó választás lehet ha a célcsoportod a gyerekek vagy a fiatalok, esetleg közvetlen és barátságos hatást szeretnél elérni. 

A sárga színnel ki tudsz tűnni a tömegből, mert viszonylag kevesen választják ezt a színt a vállalkozásukban. Mivel a sárga szín nehezen olvashatóvá teszi a szöveget, érdemes más színekkel együtt használni. 

Mikor kerüld a sárga színt?

Viszont ha a te szolgáltatásod/terméked a magasabb árkategóriába tartozik, fontos a minőség és a prémium hatás, akkor a sárga színt kerüld el. A sok pozitív tulajdonsága mellett a sárga színt inkább a pénztárcabarát, könnyen hozzáférhető termékekkel asszociáljuk.

A zöld szín jelentése

Ezeket az érzelmeket társítjuk a zöld színhez

A zöld az egyik legszéleskörűbben alkalmazott szín. Annyira univerzális, hogy bármilyen vállalkozásod van, ezzel a színnel nem igazán tudsz mellényúlni

Leggyakrabban a környezettudatossághoz, a természethez és a fenntarthatósághoz társítjuk. De ha nyugalmat szeretnél sugározni, arra is tökeletes választás lehet. Sok wellness szolgáltatást nyújtó vãllalkozás választja a megnyugtató, természetközeli hatása miatt a zöldet.

A színeknek megítélése nemzetenként is változik. Amerikában például a zöld színt a jóléthez és a gazdagsághoz is kötik, mivel az amerikai fizetőeszköz, a dollár zöld színű. 

Világmárkák, amelyek a zöld színt használják

Mikor érdemes használni a zöld színt?

A zöld ideális választàs lehet, ha a márkád fenntarthatósággal, tudománnyal, utazással vagy természetes alapanyagokkal kapcsolatos.

A kék szín jelentése

Ezeket az érzelmeket társítjuk a kék színhez

A kék szín nagy népszerűségnek örvend. Világszerte a vállalkozások több mint 50%-a ezt a színt választja a logójában, arculatában és az online kommunikációjában. Ez nem véletlen, a kék szín megbízhatóságot és professzionalizmust sugároz. Ezért ha szakértőként akarsz megjelenni a területeden, akkor érdemes fontolóra venni a kék szín használatát. 

Világmárkák, amelyek a kék színt használják

Mikor érdemes használni a kék színt?

Előszeretettel alkalmazott szín ügyvédeknél, mérnökirodáknál és informatikai cégeknél. Célszerű ezt a szín választanod ha elsősorban a szavahihetőségedet és a színvonalas szakmai szolgáltatásodat akarod hangsúlyozni.

Mikor kerüld a kék színt?

A kék szín nyugalmat is sugároz, ezért nem tanácsos túlzásokba esni az alkalmazásával, nehogy ellentétes hatást válts ki, és esetleg unalmat kelts. Élelmiszerrel foglalkozó vállalkozásoknak kifejezetten nem ajánlott a használata, mert kutatások szerint a kék szín csökkenti az étvágyat. 

A lila szín jelentése

Ezeket az érzelmeket társítjuk a lila színhez

A lila színről leginkább a luxusra és a prémium minőségre asszociálunk. Ennek oka, hogy régebben a lila szín kikeverése rendkívül költséges volt és emiatt csak az előkelőségek engedhették meg maguknak.

Világmárkák, amelyek a lila színt használják

Mikor érdemes használni a lila színt?

A lila rendszeresen visszatérő szín a szépségiparban, kreatív vállalkozásoknál és jóga stúdióknál. A lila színhez bölcsességet és titokzatosságot is társítunk, ezért előszeretettel választják a spiritualitással foglalkozó vállalkozások is.

Mikor kerüld a lila színt?

Fontos viszont azt is észben tartani, hogy a lila szín egyfajta játékosságot is rejt magában, ezért ha komoly, szakértelmet sugárzó vállalkozás látszatát szeretnéd kelteni, akkor nem biztos, hogy ez a legjobb választás.

A narancssárga szín jelentése

Ezeket az érzelmeket társítjuk a narancssárga színhez

A narancssárga a piros és a sárga szín keveréke, ezért magában viseli mindkét szín üzenetét. Válaszd a narancssárgát, ha a figyelemfelkeltés a célod, valamint barátságosságodat és a kreativitásodat szeretnéd hangsúlyozni. A narancssárga színt a változáshoz is társítjuk az őszi falevelek narancsos tónusai miatt.

Világmárkák, amelyek a narancssárga színt használják

Mikor érdemes használni a narancssárga színt?

Ideális választás lehet, ha szórakoztatással, kreativitással, élelmiszerrel vagy gyermekekkel kapcsolatos a vállalkozásod. 

Mikor kerüld a narancssárga színt?

Ha viszont luxus, prémium minősèget szeretnél képviselni akkor ezt a színt inkább kerüld. 

Ezeket gondold át weboldal készítés előtt

Weboldal készítés előtti teendők útmutató

Töltsd le az ingyenes útmutatót és tudd meg, milyen lépések előzik meg egy profi weboldal elkészítését. Akár szakemberrel dolgozol együtt, akár önállóan tervezel nekivágni.

    Elfogadom az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltakat.
    Feliratkozom a hírlevélre, hogy a későbbiekben hasznos és értékes tartalmakat kapjak.