A színek jelentése – Így válassz színt a vállalkozásodhoz

Ha a megfelelő színeket választod ki a vizuális megjelenésedben, azzal be tudod vonzani a számodra ideális célközönséget. De ugyanez fordítva is igaz. Ha nem megfelelő színeket választasz, akkor nem azokat az embereket fogod megszólítani, akiket szeretnél.

Ha egy picit is foglalkoztat a design és az arculattervezés, akkor a fenti mondatokkal biztosan találkoztál már. De vajon a megfelelő színek kiválasztása tényleg ennyire fontos a vállalkozásod szempontjából?

Az én személyes véleményem az, hogy ha egyszemélyes kisvállalkozásként vagy jelen a piacon, akkor a terméked/szolgáltatásod minősége, a kommunikációd, és ahogyan az ügyfeleiddel bánsz, hosszútávon sokkal fontosabbak a sikerhez.

Az első benyomás kialakításában viszont ebben az esetben is nagyon-nagyon sok jelentősége van a színeknek.

Képzeld csak el, ha valaki először téved a weboldaladra vagy a social media felületedre, ő még nem tudhatja, mennyire szuper a szolgáltatásod vagy hogy maximálisan odafigyelsz a vevőidre. Neki igenis a látvány lesz a döntő, hogy megáll-e egy percre, vagy továbbkattint.

Úgyhogy ha a későbbiekben szeretnél új ügyfelekre szert tenni, akkor érdemes tisztában lenni azzal, hogy melyik szín milyen érzéseket kelt az emberekben. Ez végülis sosem árthat, igaz?

Vegyük hát sorra, a teljesség igénye nélkül, hogy mit jelentenek az egyes színek. Az alábbiakban főként a pozitív asszociációkra fektetem a hangsúlyt, mert feltételezem hogy neked is a pozitív benyomás elérése a cél.

A piros szín jelentése

Ezeket az érzelmeket társítjuk a piros színhez

A piros az univerzális szín, ha izgalomról, szenvedélyről vagy dühről van szó. A legtöbb felfokozott érzelmi állapot a piros színhez köthető. Ennek oka egyszerűen megmagyarázható. Felfokozott érzelmi állapotban az arcunk gyakran kipirosodik. 

Tudtad, hogy az első szín, amelyet a babák látnak az a piros? Erre a színre jobban felfigyelünk mint a többire, nem véletlen hogy az akciós táblák szinte kivétel nélkül a piros színt használják.  A pirossal fel tudod magadra hívni a figyelmet és ki tudsz emelkedni a tömegből.

Világmárkák, amelyek a piros színt használják

Mikor érdemes használni a piros színt?

Jó választás lehet a piros, ha élelmiszerrel, divattal, szórakozással, marketinggel kapcsolatos a vállalkozásod. A piros erőteljes szín, csak mértékkel használd. Túl sok piros negatív érzéseket kelt és pont ellentétes hatást érhetsz el mint szeretnéd.

Mikor kerüld a piros színt?

Ne használd a pirost, ha luxus termékekkel foglalkozol, ha megbízhatóságot és komolyságot szeretnél sugározni, vagy ha a természetesség a célod.

A sárga szín jelentése

Ezeket az érzelmeket társítjuk a sárga színhez

A sárga szín egyértelműen a fiatalos energikusság színe. Optimizmus, barátságosság és kreativitás a fő üzenetei. A sárga a piroshoz hasonlóan figyelemfelkeltő. 

Világmárkák, amelyek a sárga színt használják

Mikor érdemes használni a sárga színt?

A sárga jó választás lehet ha a célcsoportod a gyerekek vagy a fiatalok, esetleg közvetlen és barátságos hatást szeretnél elérni. 

A sárga színnel ki tudsz tűnni a tömegből, mert viszonylag kevesen választják ezt a színt a vállalkozásukban. Mivel a sárga szín nehezen olvashatóvá teszi a szöveget, érdemes más színekkel együtt használni. 

Mikor kerüld a sárga színt?

Viszont ha a te szolgáltatásod/terméked a magasabb árkategóriába tartozik, fontos a minőség és a prémium hatás, akkor a sárga színt kerüld el. A sok pozitív tulajdonsága mellett a sárga színt inkább a pénztárcabarát, könnyen hozzáférhető termékekkel asszociáljuk.

A zöld szín jelentése

Ezeket az érzelmeket társítjuk a zöld színhez

A zöld az egyik legszéleskörűbben alkalmazott szín. Annyira univerzális, hogy bármilyen vállalkozásod van, ezzel a színnel nem igazán tudsz mellényúlni

Leggyakrabban a környezettudatossághoz, a természethez és a fenntarthatósághoz társítjuk. De ha nyugalmat szeretnél sugározni, arra is tökeletes választás lehet. Sok wellness szolgáltatást nyújtó vãllalkozás választja a megnyugtató, természetközeli hatása miatt a zöldet.

A színeknek megítélése nemzetenként is változik. Amerikában például a zöld színt a jóléthez és a gazdagsághoz is kötik, mivel az amerikai fizetőeszköz, a dollár zöld színű. 

Világmárkák, amelyek a zöld színt használják

Mikor érdemes használni a zöld színt?

A zöld ideális választàs lehet, ha a márkád fenntarthatósággal, tudománnyal, utazással vagy természetes alapanyagokkal kapcsolatos.

A kék szín jelentése

Ezeket az érzelmeket társítjuk a kék színhez

A kék szín nagy népszerűségnek örvend. Világszerte a vállalkozások több mint 50%-a ezt a színt választja a logójában, arculatában és az online kommunikációjában. Ez nem véletlen, a kék szín megbízhatóságot és professzionalizmust sugároz. Ezért ha szakértőként akarsz megjelenni a területeden, akkor érdemes fontolóra venni a kék szín használatát. 

Világmárkák, amelyek a kék színt használják

Mikor érdemes használni a kék színt?

Előszeretettel alkalmazott szín ügyvédeknél, mérnökirodáknál és informatikai cégeknél. Célszerű ezt a szín választanod ha elsősorban a szavahihetőségedet és a színvonalas szakmai szolgáltatásodat akarod hangsúlyozni.

Mikor kerüld a kék színt?

A kék szín nyugalmat is sugároz, ezért nem tanácsos túlzásokba esni az alkalmazásával, nehogy ellentétes hatást válts ki, és esetleg unalmat kelts. Élelmiszerrel foglalkozó vállalkozásoknak kifejezetten nem ajánlott a használata, mert kutatások szerint a kék szín csökkenti az étvágyat. 

A lila szín jelentése

Ezeket az érzelmeket társítjuk a lila színhez

A lila színről leginkább a luxusra és a prémium minőségre asszociálunk. Ennek oka, hogy régebben a lila szín kikeverése rendkívül költséges volt és emiatt csak az előkelőségek engedhették meg maguknak.

Világmárkák, amelyek a lila színt használják

Mikor érdemes használni a lila színt?

A lila rendszeresen visszatérő szín a szépségiparban, kreatív vállalkozásoknál és jóga stúdióknál. A lila színhez bölcsességet és titokzatosságot is társítunk, ezért előszeretettel választják a spiritualitással foglalkozó vállalkozások is.

Mikor kerüld a lila színt?

Fontos viszont azt is észben tartani, hogy a lila szín egyfajta játékosságot is rejt magában, ezért ha komoly, szakértelmet sugárzó vállalkozás látszatát szeretnéd kelteni, akkor nem biztos, hogy ez a legjobb választás.

A narancssárga szín jelentése

Ezeket az érzelmeket társítjuk a narancssárga színhez

A narancssárga a piros és a sárga szín keveréke, ezért magában viseli mindkét szín üzenetét. Válaszd a narancssárgát, ha a figyelemfelkeltés a célod, valamint barátságosságodat és a kreativitásodat szeretnéd hangsúlyozni. A narancssárga színt a változáshoz is társítjuk az őszi falevelek narancsos tónusai miatt.

Világmárkák, amelyek a narancssárga színt használják

Mikor érdemes használni a narancssárga színt?

Ideális választás lehet, ha szórakoztatással, kreativitással, élelmiszerrel vagy gyermekekkel kapcsolatos a vállalkozásod. 

Mikor kerüld a narancssárga színt?

Ha viszont luxus, prémium minősèget szeretnél képviselni akkor ezt a színt inkább kerüld. 


Szeretnél többet megtudni a színekről?

Természetesen a fenti lista nem teljes, hiszen ennél jóval több szín létezik. Ha többet szeretnél megtudni arról, hogy hogyan válaszd ki a vállalkozásod színeit, akkor töltsd le az ingyenes munkafüzetet!

A feliratkozás után rögtön hozzáférsz a kitölthető munkafüzethez.

    Elfogadom az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltakat.
    Feliratkozom a hírlevélre, hogy a későbbiekben hasznos és értékes tartalmakat kapjak.

    személyre szabott honlapkészítés

    Régóta halogatod a weboldalad rendbetételét, mert mindig van valami sürgősebb teendő? Vagy már van honlapod, de úgy érzed, hogy nem tükröz téged és a vállalkozásod? Bárhol is akadtál el, segítek. Kérj ajánlatot weboldal készítésre a lenti gombra kattintva.