Ha a megfelelő színeket választod ki a vizuális megjelenésedben, azzal be tudod vonzani a számodra ideális célközönséget. De ugyanez fordítva is igaz. Ha nem megfelelő színeket választasz, akkor nem azokat az embereket fogod megszólítani, akiket szeretnél.
Ha egy picit is foglalkoztat a design és az arculattervezés, akkor a fenti mondatokkal biztosan találkoztál már. De vajon a megfelelő színek kiválasztása tényleg ennyire fontos a vállalkozásod szempontjából?

Az én személyes véleményem az, hogy ha egyszemélyes kisvállalkozásként vagy jelen a piacon, akkor a terméked/szolgáltatásod minősége, a kommunikációd, és ahogyan az ügyfeleiddel bánsz, hosszútávon sokkal fontosabbak a sikerhez.
Az első benyomás kialakításában viszont ebben az esetben is nagyon-nagyon sok jelentősége van a színeknek.
Képzeld csak el, ha valaki először téved a weboldaladra vagy a social media felületedre, ő még nem tudhatja, mennyire szuper a szolgáltatásod vagy hogy maximálisan odafigyelsz a vevőidre. Neki igenis a látvány lesz a döntő, hogy megáll-e egy percre, vagy továbbkattint.
Úgyhogy ha a későbbiekben szeretnél új ügyfelekre szert tenni, akkor érdemes tisztában lenni azzal, hogy melyik szín milyen érzéseket kelt az emberekben. Ez végülis sosem árthat, igaz?
Vegyük hát sorra, a teljesség igénye nélkül, hogy mit jelentenek az egyes színek. Az alábbiakban főként a pozitív asszociációkra fektetem a hangsúlyt, mert feltételezem hogy neked is a pozitív benyomás elérése a cél.
A piros szín jelentése
Ezeket az érzelmeket társítjuk a piros színhez
A piros az univerzális szín, ha izgalomról, szenvedélyről vagy dühről van szó. A legtöbb felfokozott érzelmi állapot a piros színhez köthető. Ennek oka egyszerűen megmagyarázható. Felfokozott érzelmi állapotban az arcunk gyakran kipirosodik.
Tudtad, hogy az első szín, amelyet a babák látnak az a piros? Erre a színre jobban felfigyelünk mint a többire, nem véletlen hogy az akciós táblák szinte kivétel nélkül a piros színt használják. A pirossal fel tudod magadra hívni a figyelmet és ki tudsz emelkedni a tömegből.

Mikor érdemes használni a piros színt?
Jó választás lehet a piros, ha élelmiszerrel, divattal, szórakozással, marketinggel kapcsolatos a vállalkozásod. A piros erőteljes szín, csak mértékkel használd. Túl sok piros negatív érzéseket kelt és pont ellentétes hatást érhetsz el mint szeretnéd.
Mikor kerüld a piros színt?
Ne használd a pirost, ha luxus termékekkel foglalkozol, ha megbízhatóságot és komolyságot szeretnél sugározni, vagy ha a természetesség a célod.
A sárga szín jelentése
Ezeket az érzelmeket társítjuk a sárga színhez
A sárga szín egyértelműen a fiatalos energikusság színe. Optimizmus, barátságosság és kreativitás a fő üzenetei. A sárga a piroshoz hasonlóan figyelemfelkeltő.

Mikor érdemes használni a sárga színt?
A sárga jó választás lehet ha a célcsoportod a gyerekek vagy a fiatalok, esetleg közvetlen és barátságos hatást szeretnél elérni.
A sárga színnel ki tudsz tűnni a tömegből, mert viszonylag kevesen választják ezt a színt a vállalkozásukban. Mivel a sárga szín nehezen olvashatóvá teszi a szöveget, érdemes más színekkel együtt használni.
Mikor kerüld a sárga színt?
Viszont ha a te szolgáltatásod/terméked a magasabb árkategóriába tartozik, fontos a minőség és a prémium hatás, akkor a sárga színt kerüld el. A sok pozitív tulajdonsága mellett a sárga színt inkább a pénztárcabarát, könnyen hozzáférhető termékekkel asszociáljuk.
A zöld szín jelentése
Ezeket az érzelmeket társítjuk a zöld színhez
A zöld az egyik legszéleskörűbben alkalmazott szín. Annyira univerzális, hogy bármilyen vállalkozásod van, ezzel a színnel nem igazán tudsz mellényúlni.
Leggyakrabban a környezettudatossághoz, a természethez és a fenntarthatósághoz társítjuk. De ha nyugalmat szeretnél sugározni, arra is tökeletes választás lehet. Sok wellness szolgáltatást nyújtó vãllalkozás választja a megnyugtató, természetközeli hatása miatt a zöldet.
A színeknek megítélése nemzetenként is változik. Amerikában például a zöld színt a jóléthez és a gazdagsághoz is kötik, mivel az amerikai fizetőeszköz, a dollár zöld színű.

Mikor érdemes használni a zöld színt?
A zöld ideális választàs lehet, ha a márkád fenntarthatósággal, tudománnyal, utazással vagy természetes alapanyagokkal kapcsolatos.
A kék szín jelentése
Ezeket az érzelmeket társítjuk a kék színhez
A kék szín nagy népszerűségnek örvend. Világszerte a vállalkozások több mint 50%-a ezt a színt választja a logójában, arculatában és az online kommunikációjában. Ez nem véletlen, a kék szín megbízhatóságot és professzionalizmust sugároz. Ezért ha szakértőként akarsz megjelenni a területeden, akkor érdemes fontolóra venni a kék szín használatát.

Mikor érdemes használni a kék színt?
Előszeretettel alkalmazott szín ügyvédeknél, mérnökirodáknál és informatikai cégeknél. Célszerű ezt a szín választanod ha elsősorban a szavahihetőségedet és a színvonalas szakmai szolgáltatásodat akarod hangsúlyozni.
Mikor kerüld a kék színt?
A kék szín nyugalmat is sugároz, ezért nem tanácsos túlzásokba esni az alkalmazásával, nehogy ellentétes hatást válts ki, és esetleg unalmat kelts. Élelmiszerrel foglalkozó vállalkozásoknak kifejezetten nem ajánlott a használata, mert kutatások szerint a kék szín csökkenti az étvágyat.
A lila szín jelentése
Ezeket az érzelmeket társítjuk a lila színhez
A lila színről leginkább a luxusra és a prémium minőségre asszociálunk. Ennek oka, hogy régebben a lila szín kikeverése rendkívül költséges volt és emiatt csak az előkelőségek engedhették meg maguknak.

Mikor érdemes használni a lila színt?
A lila rendszeresen visszatérő szín a szépségiparban, kreatív vállalkozásoknál és jóga stúdióknál. A lila színhez bölcsességet és titokzatosságot is társítunk, ezért előszeretettel választják a spiritualitással foglalkozó vállalkozások is.
Mikor kerüld a lila színt?
Fontos viszont azt is észben tartani, hogy a lila szín egyfajta játékosságot is rejt magában, ezért ha komoly, szakértelmet sugárzó vállalkozás látszatát szeretnéd kelteni, akkor nem biztos, hogy ez a legjobb választás.
A narancssárga szín jelentése
Ezeket az érzelmeket társítjuk a narancssárga színhez
A narancssárga a piros és a sárga szín keveréke, ezért magában viseli mindkét szín üzenetét. Válaszd a narancssárgát, ha a figyelemfelkeltés a célod, valamint barátságosságodat és a kreativitásodat szeretnéd hangsúlyozni. A narancssárga színt a változáshoz is társítjuk az őszi falevelek narancsos tónusai miatt.

Mikor érdemes használni a narancssárga színt?
Ideális választás lehet, ha szórakoztatással, kreativitással, élelmiszerrel vagy gyermekekkel kapcsolatos a vállalkozásod.
Mikor kerüld a narancssárga színt?
Ha viszont luxus, prémium minősèget szeretnél képviselni akkor ezt a színt inkább kerüld.
Szeretnél többet megtudni a színekről?
Természetesen a fenti lista nem teljes, hiszen ennél jóval több szín létezik. Ha többet szeretnél megtudni arról, hogy hogyan válaszd ki a vállalkozásod színeit, akkor töltsd le az ingyenes munkafüzetet!

A feliratkozás után rögtön hozzáférsz a kitölthető munkafüzethez.