Így kérj visszajelzést az ügyfeleidtől

Így kérj visszajelzést az ügyfelektől

Ezért fontosak a visszajelzések a vállalkozásod számára

A jó visszajelzés hitelességet épít

Segít fenntartani a vállalkozásodba vetett hited

Segít a fejlődésben

Nem minden visszajelzés lesz 100%-osan pozitív. Az építő kritikák viszont segítenek abban, hogy csiszold a folyamataidat, finomíts a kommunikációdon, vagy éppen egy új ötlet születhessen belőlük. Fontos, hogy itt az építő kritikákra kell figyelnünk, és nem az alaptalan vádaskodó kommentekre!

Időzítés az értékelések kérésénél

Az időzítés kulcsfontosságú, ha az értékelések kéréséről van szó.

Képzeld el, hogy épp most értetek a közös munka egy fontos mérföldkövéhez. Az ügyfeled elégedett, boldog, hálás, ilyenkor a legintenzívebb a pozitív érzés. És ez az a pillanat, amikor érdemes visszajelzést kérni. Nem később, nem a számla mellé odabiggyesztve. Hanem akkor, amikor még friss az öröm.

Ha azonnal, a legnagyobb elégedettség pillanatában kérünk visszajelzést, akkor sokkal nagyobb eséllyel kapunk őszinte és lelkes választ. Még akkor is, ha a projekt hivatalosan nincs teljesen lezárva, viszont a pozitív élmény már megtörtént.

Használd a reciprocitás elvét

Az emberek természetüknél fogva szeretnek viszonozni. Ezt hívják a reciprocitás elvének. Ha adsz valamit legyen az figyelem, törődés, vagy igényes munka, akkor az ügyfeled ösztönösen vágyik arra, hogy viszonozza. A kérés például kezdődhet így: Ha van egy perced, nagyon sokat jelentene nekem, ha megosztanád a tapasztalataidat…
Ez a megfogalmazás sokkal hatásosabb lehet, mint egy sablonos kérdőív vagy egy felszólítás, hogy Értékelj minket.

Értékes visszajelzésekre van szükség

Bármennyire szomorú, sajnos, nem minden vélemény egyformán segít. Gyakran az emberek hajlamosak rövid egysoros visszajelzéseket adni. Ezek a visszajelzések, bár pozitívak, a vállalkozásunk szempontjából mégsem túl hasznosak.

Az igazán hasznos visszajelzésben érzelmek vannak és segítenek abban, hogy az olvasó (vagyis egy jövőbeli ügyfél) bele tudja képzelni magát a helyzetbe.

Érdemes úgy fogalmazni a visszajelzés kérését, hogy abban az ügyfél kitérjen az alábbi kérdések valamelyikére:

  • Milyen problémával fordult hozzád?
  • Miért döntött melletted?
  • Milyen volt az együttműködés folyamata?
  • Mi változott a szolgáltatásod után, miben segítettél neki?
  • Mit szeretett a legjobban a közös munkában?

Ahol csak tudod, könnyítsd meg az ügyfeled dolgát, így nagyobb eséllyel fog valóban hasznos értékelést írni. Ha például Google My Business-en keresztül gyűjtöd a visszajelzéseket, akkor az ügyfél el tudja olvasni a korábbi visszajelzéseket. Nem mindenki ír könnyen vagy szívesen visszajelzést, de ha lát néhány példát, akkor könnyebben megfogalmazza a saját gondolatait is.

személyre szabott honlapkészítés

Régóta halogatod a weboldalad rendbetételét, mert mindig van valami sürgősebb teendő? Vagy már van honlapod, de úgy érzed, hogy nem tükröz téged és a vállalkozásod? Bárhol is akadtál el, segítek. Kérj ajánlatot weboldal készítésre a lenti gombra kattintva.