Kevés bosszantóbb dolog van annál, mint amikor rájössz: az weboldaldon nem működik az űrlap küldés, ki tudja mióta. Lehet, hogy valaki érdeklődött a szolgáltatásaid iránt, időt töltött azzal, hogy kitöltse az kapcsolatfelvételi mezőket, majd rákattintott a Küldés gombra… De hozzád már nem jutott el az érdeklődés. Nem jött róla email, semmi nyoma. Bosszantó és egyben kellemetlen érzés, és gyakran akár ügyfeleket is veszíthetsz az ilyen és ehhez hasonló technikai probléméák miatt.
Az alábbiakban összegyűjtöttem néhány szempontot, amit érdemes leellenőrizned, ha neked sem működik az űrlap a weboldaladon. Ezek a tippek minden WordPress alapú weboldalnál hasznosak lehetnek, függetlenül attól, hogy milyen űrlap bővítmányt használsz (Contact form 7, WP Forms, Gravity vagy Formadible).

Ellenőrizd az űrlap beállításait
Nagyon gyakran előforduló gond, hogy az űrlap technikailag működik, de az űrlap kitöltéséről szóló email a spam mappába kerül. Ezt a mappát viszont senki nem ellenőrzi naponta.
Erre figyelj, hogy az email ne kerüljön spam mappába:
Az űrlap beállításainál a feladó email címe legyen azonos domainen, mint a weboldalad (pl. ha a honlapod valami.hu, akkor az email is legyen info@valami.hu).
Ha a feladó domain és a weboldal domain különbözik, akkor szinte az összes levelezőrendszer spamnek fogja jelölni. Emiatt is nagyon fontos, hogy legyen üzleti email címed.
Frissíts a sablonokat, bővítményeket és a WordPress-t is
Sokan úgy vannak vele, hogy ha van egy működő WordPress weboldaluk, akkor inkább nem bolygatják feleslegesen. De sajnos ez nem túl jó taktika, főleg az interneten nem.
Ha a WordPress verzió, a sablon vagy a bővítmények elavultak, akkor könnyen előfordulhat hogy valami egyszerűen nem működik többé.
Emiatt nagyon fontos, hogy rendszeresen frissíts a használt sablont és bővítményeket. A frissítés előtt pedig mindig készíts biztonsági mentést.
Ellenőrizd, hogy nem akadnak-e össze a bővítmények
A különböző bővítményeket egymástól független fejlesztőcsapatok készítik, ezért előfordulhat, hogy egy-egy frissítás után összeakadnak egymással, és már nem működnek úgy, mint azelőtt.
Így tudod leellenőrizni, hogy a bővítmények összeakadása okozza-e a problémát:
- Kapcsold ki az összes bővítményt, kivéve az űrlap bővítményt.
- Próbáld ki az űrlapot.
- Ha így működik, akkor valószínűleg egy másik bővítmény okozta a problémát.
- Kapcsold vissza őket egyesével, hogy megtaláld, melyik a bűnös.
Ugyanez előfordulhat a sablonnal is, ezért ezt is ellenőrizd le, ha a bővítmények kikapcsolása nem hozott javulást. Válts egy alap sablonra (pl. Twenty Twenty-Five) és megint próbáld újra az űrlap küldést. Ha így működik, akkor a sablonod lehet a hibás.
Használsz cache (gyorsítótárazó) bővítményt?
A caching bővítmények célja, hogy gyorsabb legyen a weboldalad, viszont néha előfordul hogy nem frissül kellő időben a tárolt verzió. Ez is okozhatja a problémát, ezért érdemes manuálisan törölni a cache-t a bővítményen keresztül.
Haladóknak: nézd meg, hogy a konzol nem ír-e hibát
Ha minden mást kipróbáltál, de még mindig nem működik az űrlap küldés, egy utolsó lehetőség: nyisd meg a böngésződ fejlesztői eszközeit (Shift + CTRL + I billentyűkkel), és próbáld meg újra elküldeni az űrlapot.
Ha a Console-ban megjelenik hibaüzenet, amikor beküldenéd az űrlapot, akkor érdemes a hibaüzenet alapján tovább keresgélni. Bár ez a megoldás már igényel technikai tudást, de ez a legbiztosabb módja a hibák kiszűrésének.
Az ilyen technikai jellegű hibák kiküszöbölése érdekében érdemes más kapcsolatfelvételi módot is megjeleníteni a weboldaladon, például egy email címet, vagy telefonszámot, ahol közvetlenül felvehetik veled a kapcsolatot az érdeklődők, ha az űrlappal valami gond adódna.