Ha már van weboldalad és azon gondolkodsz, hogyan tudnád jobbá, hatékonyabbá tenni a működését, akkor ebben a bejegyzésben mutatok 3 ingyenesen használható Google eszközt, amit már ma érdemes elkezdened használni.
Ahhoz, hogy a weboldalad hatékonyságát növelni tudd, fontos hogy tudd, mire keresnek az érdeklődők, hányan látogatják meg a honlapod, honnan jönnek a látogatók, mit csinálnak és meddig maradnak a weboldaladon. Ha ezek az információk rendelkezésedre állnak, akkor konkrét adatok alapján fogod tudni fejleszteni a honalpodat.
Szerencsére a Google több olyan ingyenes szolgáltatást is kínál, ami nagy segítség már a weboldal indulásától kezdve és ahogy növekszik a vállalkozásod, folyamatosan hasznát fogod venni.
De nézzük őket sorban.

1. Google Analytics
A Google Analytics az egyik legismertebb ingyenes webanalitikai eszköz.
A segítségével részletesen láthatod, hogy hányan látogatják meg a weboldalad, mely oldalakat nézik meg a legtöbben, mennyi időt töltenek egy-egy oldalon, honnan érkeznek és milyen eszközökről. Ezenkívül olyan adatok is kiolvashatók belőle, hogy egy adott oldalon lejjebb görgetnek-e, vagy hogy elkezdik-e kitölteni az űrlapokat.
A Google Analytics segítségével eldöntheted, hogy mire érdemes több figyelmet fordítanod, és mire nem érdemes több energiát pazarolni. Mivel a Google Analytics a felhasználók viselkedéséről gyűjt adatokat cookie-k segítségével, ezért ezekkel az adatokkal elsősorban a weboldal felépítésén, az elemek elrendezésén érdemes javítani a jobb eredmények érdekében.
2. Google Search Console
A Search Console arról ad részletes és fontos adatokat, hogy hogyan jelenik meg a weboldalad a Google keresőben.
A segítségével tudni fogod, hogy milyen kulcsszavakra jelenik meg az oldalad, hányan kattintanak ezekre a kifejezésekre a te honlapodra, milyen pozícióban szerepelsz egy-egy kulcsszóra a keresőben, és hogy indexelte-e a Google a weboldalad tartalmát.
Új honlapoknál manuálisan is beküldheted a Search Console-on keresztül a weboldaladat, hogy minél hamarabb indexelje a Google.
A Search Console segítségével javíthatod az esélyeidet arra, hogy organikus forgalmat szerezz a keresőből. Vagyis hogy olyan emberek találjanak rád, akik már célzottan a te témakörödben keresnek.
A Google Search Console adatai alapján a weboldald tartalmi elemein tudsz elsősorban javítani.
Google Analytics vs Google Search Console. Mi a különbség?
A Google Analytics megmutatja, mit csinálnak a weboldaladon, míg a Google Search Console azt mutatja meg, hogy hogyan találják meg a weboldalt a Google keresőben.
3. Google cégprofil vagy angolul Google My Business
A Google Cégprofil egy kifejezetten kisvállalkozásoknak készült eszköz és elsősorban a helyhez kötött vállalkozások veszik nagyon nagy hasznát. Viszont akkor is érdemes használnod, ha a vállalkozásod nem helyhez kötött.
Segítségével, ha valaki egy konkrét területen keres rá valamilyen szolgáltatásra, akkor az azon a területen található vállalkozások (akik regisztráltak cégprofilt) előrébb jelennek meg a találati listában és a Google Maps-en is kereshetővé válnak.
Ezenkívül a cégprofilban olyan, az érdeklődők számára hasznos információkat is megjeleníthetsz, mint a nyitvatartási idődet, pontos címedet, a weboldalad linkjét, fotókat, szolgáltatásaid/termékeid listáját, és ami a leghasznosabb, hogy nyilvános értékeléseket gyűjthetsz a korábbi ügyfelektől/vevőktől.
Mivel a felhasználók erősen szkeptikusak a weboldalon lévő visszajelzésekkel kapcsolatban (nagyrészük sajnos úgy gondolja, hogy mi magunk írtuk őket), ezért a Google-ön írt nyilvános értékelések sokkal jobban növelik a bizalmat a vállalkozásod felé.

Ha szeretnél egy kis löketet adni az induló vállalkozásodnak, de nem tudod hogy indulj el, akkor a fent említett 3 eszközt mindenképpen próbáld ki. Ingyenesek, hasznosak és csak egyszer kell beállítani őket, ezután pedig folyamatosan dolgoznak neked a háttérben.